Forside -> Arrangementer -> Arkiv -> Generalforsamling -> Indkomne forslag

Ordinær generalforsamling 2015

Indkomne forslag

Arrangementet er afholdt
(blev afholdt tirsdag, 17. februar 2015, kl. 18:45-20:00)

Bestyrelsen stiller følgende forslag:

1. Bestyrelsen foreslår, at SIGCHI.dk skifter navn til UX Danmark (SIGCHI.dk bibeholdes som undernavn)
    1. Bestyrelsen foreslår, at UXPA.dk tilføjes som undernavn (hvis navneændringen til UX Danmark vedtages)
    2. Bestyrelsen foreslår, at IXDA.dk tilføjes som undernavn (hvis navneændringen til UX Danmark vedtages)
    3. Bestyrelsen foreslår, at der oprettes en undergruppe (uden økonomi), der registreres som officielt !ACM/!SIGCHI local chapter og at SIGCHI.dk bruges som navn hertil (det er frivilligt og gratis for medlemmer af UX Danmark, at blive tilknyttet denne undergruppe). På sigt foretages samme øvelse for UXPA, IXDA, IFIP mv.
  2. Bestyrelsen foreslår, at UX Danmark (det nuværende SIGCHI.dk) indgår en aftale med UXQB (International Usability and UX Qualification Board, http://www.uxqb.org/en/) om at blive anerkendt som NMB (National Member Body), der udpeger danske repræsentanter, der kan deltage i standardiseringsarbejdet.
  3. Bestyrelsen foreslår, at der åbnes for muligheden for virksomhedsmedlemskaber. Et virksomhedsmedlemskab giver virksomheden mulighed for at administre et antal unavngivne medlemskaber, som virksomhedens medarbejdere kan tilknyttes. Kun medlemskaber besat af medarbejdere, der arbejder med UX jvnf. foreningens vedtægter, opnår stemmeret i UX Danmark (det nuværende SIGCHI.dk).

Bestyrelsen har ikke modtaget andre forslag!

Forslag skal sendes til Morten Borup Harning (formand) senest 2. februar 2015!

Forslag som medlemmerne ønsker behandlet på generalforsamlingen, skal (ifølge §8.5 i vedtægterne) tilsendes bestyrelsen senest 14 dage før generalforsamlingen. Bestyrelsen skal udsende forslagene til medlemmerne 7 dage inden generalforsamlingen.

Indkomne forslag
Deltagerliste (kun for medlemmer)