Forside -> Arrangementer -> Arkiv -> Google Analytics (Aalborg)

Fra Google Analytics til bedre usability? (Aalborg)
- Hvordan du udnytter webanalyse til at gøre dit website bedre at bruge

Arrangementet er afholdt
(blev afholdt mandag, 7. november 2011, kl. 18:00-21:00)

(inkl. en times networking efterfølgende)
Strandvejen 1, 9000 Aalborg

Google Analytics er for mange værktøjet til at analysere, hvad brugerne gør på websitet. Men hvordan bruger vi, der arbejder med forbedre brugernes oplevelse online, bedst muligt Google Analytics? Hvilke tal kan vi bruge og hvordan analyserer vi dem? Hvilke initiativer igangsætter vi og hvordan validerer vi deres effekt?

Kom i gang med datadrevet weboptimering med inspiration fra følgende 3 indlæg:

"Show me the money"

Google Analytics har en hemmelighed, som de fleste har set, men de færreste forstår. Steen Rasmussen, Senior partner hos IIH Nordic - Certificeret Google Analytics partner, tager dig gennem avancerede segmenter og $indekset, hvordan de fungerer og forklarer, hvorfor det er dine nye bedste usability-, customer experience-, og persuasion-venner.
http://www.iihnordic.dk

"Fra data til optimering & brugerdreven innovation"

Usability uden forankring i målgruppens behov og virksomhedens konverteringsmål er død usability. Internetkonsulent og "Ebizze" Henrik Hansen har arbejdet med weboptimering & usability i mere end et årti med afsæt i kvantitative data, som f.eks. data fra Google Analytics. Hverken Google Analytics eller klassisk usability er mål, men alene midler til optimering på brugerorientering, brugsflow, købsflow, salg, leads mv. Den typiske virksomhed, der anvender Google Analytics har rigeligt med brugerdata til lang tids optimeringsarbejde, men får ikke konverteret brugernes adfærd til handlinger, innovation og effekt.
http://www.abilitor.dk/

"Datadrevet tilgang til usability-opgaven"

Ole Gregersen er usability specialist hos rejsebureauet FDM travel, der arbejder målrettet med at identificere og kvalificere forbedringer på deres website ved hjælp af Google Analytics. Lyt til hans erfaringer og få gode råd til hvordan du selv går til opgaven. Ole underviser også i usability på 5. år på IT-Universitetet i København.
http://dk.linkedin.com/in/olegregersenole

Sæt også tid af efterfølgende til at netværke og gå i dialog med talerne.

SIGCHI.dk v/Ole Gregersen er vært for arrangementet.

Medlemmer af SIGCHI.dk har fortrinsret, så hurtig tilmelding tilrådes, da der er et begrænset antal pladser.

Målgruppe: Alle der arbejder med UX, usability, interaktionsdesign, webdesign, IA – ja med at forbedre brugen (og indtjeningen) på websites.

Google Analytics (Aalborg)

Tilmelding
Deltagerliste (kun for medlemmer)