Forside -> Arrangementer -> Arkiv -> Scheutz' Interview metode

Spørg ikke hvordan DR bruger brugerne,
-men hvordan brugerne bruger DR?

Arrangementet er afholdt
(blev afholdt onsdag, 22. september 2010, kl. 12:00-15:00)

v/Sofie Scheutz, Medieforsker hos DR Medieforskning

Er du rigtig klog på brugerne?

På en eftermiddag kan du lære, afprøve og se resultatet af en ny undersøgelsesmetode, der gør dig rigtig klog på brugerne. Det er en helt ny interviewform, der kan få selv den mest mutte teenager i tale, samt en noget anderledes formidlingsform.

Alt for ofte spørger vi brugerne om de kan lide det ene produkt eller det andet produkt og brugerne siger: "Tja, tjo.. det kan jeg måske meget godt li"

Denne metode bringer dig tæt på brugeren på en ny måde. Du kommer nemlig ind til hvad brugeren drømmer om og hvilke værdi de værdsætter. Det er god viden at have inden du begynder at lave nye produkter til dem.

Program

1. Sådan arbejder vi i DR medieforskning
DR inddrager brugerne på TV, radio og net

2. Sådan lærer vi brugerne endnu bedre at kende
Der er mange flere måder end fokusgrupper og usabilitytest

3. Sådan bruger du selv metoden
Øvelse i Scheutz interviewmetoden i grupper.

4. Afrunding med små inspirerende postkort fra Danmark

Sted

Workshoppen afholdes på ITU, Rued Langgaardsvej 7, København i lokale 4A16

Scheutz' Interview metode

Tilmelding
Betaling
Deltagerliste (kun for medlemmer)