Forside -> Arrangementer -> Arkiv -> Milliard Kroner

En milliard kroner til brugervenlighed

Arrangementet er afholdt
(blev afholdt tirsdag, 22. juni 2010, kl. 13:00-15:00)

En milliard til brugervenlighed hos Danske Bank 
Mange har nok bemærket Danske Banks reklamekampagne fra efteråret, hvor en række konkrete handlinger blev offentligtgjort. Især handling nr. 17 vakte en del nysgerrighed blandt SIGCHI.dk medlemmer: "Danske Bank vil bruge en milliard kroner på brugervenlighed."

SIGCHI.dk har derfor spurgt Danske Bank, hvad der ligger bag denne handling. Det korte svar: Begrebet brugervenlighed forstås hos Danske Bank i en lidt bredere forstand, sådan at Danske Bank bruger 1 milliard på at udvikle nye services til deres kunder og at usability sikringen dermed er en naturlig del af dette udviklingsarbejde. Det lange svar kan du få direkte fra udviklingsafdelingen i Danske Bank, v. Carsten Smith, Senior Vice President og Joachim Neve Nørgaard..

Kom og hør hvordan Danske Bank har institutionaliseret usability i organisationen for at gøre deres kunder uafhængige og give dem en brugeroplevelse af at være i kontrol ved at styre og kontrollere deres økonomi hjemmefra.

Læs mere om Danske Banks handling nr. 17:
http://www.danskebank.dk/da-dk/bedrebank/Documents/bedrebank.html?page=handlinger&sort=number

Simona Maschi, Head of the Interaction Design Programme hos Copenhagen Institute of Interaction Design vil supplere indlægget fra Danske Bank med en introduktion til service innovation, samt et par eksempler fra online banking:

Service Innovation - with focus on online banking 
Our lives are immersed in services. Services are crucial in our everyday life and service innovation is crucial to business. This seminar will give a general overview of the tools and present a few cases of innovative banking services.

This talk aims at provoking a third approach to service innovation: a user centred approach, where innovation is inspired and co-created with the people who will eventually use the services. This way of looking at innovation can reduce the risk of failure in the market place in the long-term, by increasing customer satisfaction in the short-term.

Læs mere om Simona Maschi og CIID:
http://ciid.dkds.dk/people/head-of-programme/

Agenda:
15.00 Welcome and Introduction by SIGCHI.dk
15.05 Simona Maschi, CIID
15.55 Coffee Break
16.10 Carsten Smith og Joachim Neve Nørgaard, Danske Bank
17.00 Thanks for coming

Sted:
Copenhagen Institute of Interaction Design (eller ITU, hvis deltagerantallet bliver højt)

Milliard Kroner

Tilmelding
Deltagerliste og downloads (kun for medlemmer)